Everyday is so wonderful

July 17, 2012

星期一竟然是那么累的一天。早上八点上课到十点。有点闷闷的课...然后休息一阵子。十二点半再上课到一点半。然后回去宿舍休息到四点半。过后有gerko....然后走去学院外面吃晚餐咯。有时候会觉得这样的生活很无趣。是时间过得太快还是我的步伐太慢了。若我再休息就会永远被抛在后头了。
我很乖没睡午觉咯因为我看the glee project。最近一直很迷很迷glee 和glee project。
胖胖的背影




星期六那天和朋友们去了bkt.tinggi 玩。嗯,风景很美。上次和家人去马六甲而已我竟然晕车然后吐。这次我真的差不多要吐出来了。 可是我忍着了。哈....以前我不会这样的。我的身体怎么了? 我觉得搭van辛苦咯。不懂做么那么辛苦。唉,还是比较喜欢搭火车。
最近很多事烦咯。很累咯。唉,啊赛门要来了更惨咯。出去玩的代价就是有一箩的衣服等着我去洗..一大堆的课业以及presentation等着我去做。
上个星期五是我第一次听mr.ooi 的课。希望未来能出席更多更多的佛学班。
就让我印象深刻的是他说...即使你身边有很多很多的朋友...it doesn't mean u're not lonely. When u're alone doesn't mean u're lonely too. 
Just depend on the individuals...books can also be their companion. It doesn't mean that they'll be very emo when they are alone. Haa. 
Thanks Mr.Ooi.
He says that it takes time to make something to become a habit. Maybe one month, one years, or ten years.
I can't really remember what I've learned last Friday. That's bad. Even though I brought a crumpled paper to jot down something, I ended up writing five lines on my paper. The topic on that day was towards a caring society. Then we discussed many things like selfishness. He mentioned that it is difficult not to be selfish-It is something natural. However, it creates mental impurities and unskillful actions. I'll practise what I've learned from him. :) Guess what...good things keep on coming after that. Believe it or not. 
May you be well and happy :)

You Might Also Like

0 comments